Pahang BAR Annual Dinner



TIGA tahun yang lepas, ketika saya masih belajar di UPM, Allahyarham S. Othman Kelantan kerap menggelar saya “Cina Pahang” setiap kali saya berjumpanya atau menelefonnya. Kadang-kala kami berkongsi cerita dan pengalaman mendeklamasikan sajak dan pernah sekali Allahyarham memberitahu saya:


“Jangan asyik baca sajak depan saya sudah, lain kali saya nak tengok awak baca sajak depan pemimpin besor-besor, pemimpin hebak-hebak, baru berbaloi apa yang awak belajar dengan saya” katanya.


Ayat sebegini saya tidak anggap sebagai sindiran atau hinaan kepada saya kerana saya faham keakraban saya dengannya. Saya menganggap ini sebagai suatu cabaran bagi diri saya untuk menghadapi masa depan. Prof juga menyatakan bahawa hanya kerajinan dan daya usaha akan membawa kita menuju ke suatu peringkat yang lebih tinggi.



Ceritanya sambung kemudian…


3 Responses

  1. YanSk Says:

    Sir, good luck in the dinner with your powerful 'sajak'.

    All the best !


  2. Teo Wei Sing Says:

    Kepada mal887 dan Yansk92,

    Thanks for your support, everything going smooth and success here. Please keep support me.

    Teo