Khulwah Antara Mimpi Dan Sajak

Khulwah Antara Mimpi Dan Sajak

Oleh Teo Wei Sing

Malam ini tidak seperti biasa

aku menjumpainya

yang sekian lama

tidak aku berjumpanya

malah

aku berkhulwah bersamanya

buat kenangan yang mendalam

pada kali pertama.

Sajak ini muncul ketika aku bermesra dengan mimpiku

dalam keadaaan khulwah.

Dalam mimpi

aku terpanggil mencipta sajak ini

sajak ini pula terpanggil meluahkan mimpiku.

sajak ini mimpiku

Dalam mimpi

aku mencipta sajak ini

malah

sajak ini menceritakan mimpiku

yang juga

berkisahkan aku mencipta sajak

yang bertemakan mimpiku

yang sedang mendalami sajakku

malah cuba memahami mimpiku

yang sekian lama tercatat dalam sajakku

tiba-tiba mendapat ilham dalam mimpiku

yang membolehkanku menciptakan sajakku

lalu tercapainya mimpiku

dalam dunia nyata bersama sajakku.

Sajakku mimpiku

mimpiku sajakku.

0 Responses